Bedankt voor het bezoeken van mijn blog.
BAMBA Creatief is een blog voor mijn kaart ideeën. Mensen vragen zich af waar de naam BAMBA vandaan komt, nou iedere letter van de naam BAMBA staat voor de voorletter van mijn gezin. Iedere week plaats ik een kaart met zoveel mogelijk de materialenlijst erbij. Heb je vragen over een model, stuur mij dan een berichtje en je krijgt zo spoedig mogelijk antwoord.
Ik hoop dat je leuke ideeën opdoet en ik zou het leuk vinden als je een berichtje achterlaat.




woensdag 13 maart 2013

Mosselkrans

Als je van mosselen houdt, gooi dan de schelpen na het eten niet weg maar maak er eens een krans van. Even flink dooreten en je hebt wat moois aan de muur hangen. Ik wilde er nog iets "in" hangen bv een stuurwiel van een boot, maar die kon ik nergens meer vinden dus heb ik hem gewoon simpel gehouden, de schelpen op zich zijn al mooi genoeg.

Wat heb je nodig: Allereerst een strokrans en cocosfiber, lijmpistool, wat krammen en uiteraard mosselschelpen.

Maak de schelpen goed schoon en laat ze goed drogen. Zet het cocosfiber met krammen vast.
Plaats willekeurig schelpen op de krans en zet ze vast met flink wat lijm. Als de schelpen te veel gesloten zijn dan kun je ze weer open krijgen door flink wat lijm onder de naad te doen en dan heel rustig "open buigen"
Laat hier en daar een plukje cocosfiber er door heen komen. Neem een stukje jute band en zet dat met krammen aan de achterkant vast. Zo klaar en je hebt er lang plezier van.

Smakelijk eten en veel plezier met het maken

4 opmerkingen:

Sandra zei

erg mooi maar dat zou in mijn geval betekenen dat ik al die mosselen alleen zou moeten eten dan duurt het dus ff langer. gr sandra

Chantal - Thamar zei

Vind het een heel leuk idee Annemieke.
Maar helaas niet voor mij weggelegt,daar ik geen mosselen lust.

Unknown zei

annemieke
vind een leuke idee
je moet maar veel mosselen eten om zoiets bijeen te krijgen
veel liefs van marcelline

Josee Heylen zei

een prachtig exemplaar, heb er zelf ook ooit eentje gemaakt, enne voor wie de schelpen niet heeft, misschien ken je wel iemand in je omgeving die mosselen eet of eventueel bij een bistro of eetgelegenheid vragen, die houden ze vast wel bij voor je