Bedankt voor het bezoeken van mijn blog.
BAMBA Creatief is een blog voor mijn kaart ideeën. Mensen vragen zich af waar de naam BAMBA vandaan komt, nou iedere letter van de naam BAMBA staat voor de voorletter van mijn gezin. Iedere week plaats ik een kaart met zoveel mogelijk de materialenlijst erbij. Heb je vragen over een model, stuur mij dan een berichtje en je krijgt zo spoedig mogelijk antwoord.
Ik hoop dat je leuke ideeën opdoet en ik zou het leuk vinden als je een berichtje achterlaat.




dinsdag 28 augustus 2012

pompoen lamp

Gisteren heerlijk de hele dag zitten freubelen met Noriko om een pompoen lamp te maken, Ik had hem al eens eerder gemaakt en dan echt helemaal met kastanjes, eikeltjes etc, maar dit keer waren we op de romantische tour en hebben we hem versierd met kunstbloemen en hartjes etc. Een sliert lampjes erin en je hebt een pronkstuk in je kamer waar je heel lang plezier van hebt.

Lamp met bodem en deksel

bovenaanzicht

detail deksel

een toefje bloemen op de bodem

detail van alle materialen

en zo is hij met de lichtjes aan

's avonds komt hij nog veel beter tot zijn recht


Dit is de lamp van Noriko geworden http://norikoskaarten.blogspot.nl/


Benodigde materialen:

papier maché pompoen

houten bloem 33cm
houten hartjes diverse maten
grote parels
skelet bladeren creme
parelmoer schelpen Capiz
druppel slinger Magnolia
takjes
vlinders
kunstbloemen (Ranzijn)
slinger kerstverlichting 
verf
cocosfiber

Werkwijze:
Teken op alle vlakken van de pompoen een hartje en snij deze uit. Hou je niet van hartjes denk dan eens aan een franse lelie.
Snij nu de deksel eraf.
Omdat deze pompoenen handgemaakt zijn kan het zijn dat op sommige stukken het snijden moeilijker gaat.
Schilder de pompoen aan de binnenkant en de buitenkant inclusief de deksel.De binnenkant ziet er erg rommelig uit maar als je dat geschilderd hebt en het cocosfiber zit erin dan zie je daar niets meer van.
Schilder ook de houten bloem.
Ik heb romantic taupe gebruikt van PTMD omdat dit de verf van mijn meubelen is, maar uiteraard kun je iedere verf gebruiken die je mooi vindt.
Drappeer de cocosfiber in de pompoen en verdeel de verlichting er doorheen. Doe de verlichting aan om te zien of alles goed verdeeld is.
Plak nu met een lijmpistool de Capiz schelpen op de rand van de pompoen.
Verdeel de skeletbladeren en de bloemen over de rand, plak ze vast en decoreer verder met de materialen naar keuze.
Heb je takjes uit het bos, laat deze dan drogen en schilder ze met dezelfde verf als de pompoen.Er zijn ook kant en klare gedroogde takjes te koop bij een tuincentrum.
Maak ook een groepje met decoratie op de deksel van de pompoen.
Als je de rand van de pompoen hebt bewerkt doe je nog wat extra cocosfiber in de pompoen en daar steek je nog wat bloemen, eventueel een hart of de druppelslinger in.
Zet de pompoen op de bloem en maak voor de pompoen nog een decoratie naar keuze.
Je kunt deze pompoen uiteraard decoreren zoals je zelf wilt of bij je interieur past. Denk ook eens aan kastanjes, bladeren, eikeltjes, noten, kortom alles uit het bos, dan heb je echt een herfstlamp.
Als je de lamp gaat branden doe dit dan nooit te lang, zorg voor voldoende ventilatie en brand de lamp nooit met de deksel erop.

Ik ben heel benieuwd wat je er van vindt en ik wens je heel veel plezier als je hem gaat maken.
Groetjes Annemieke

6 opmerkingen:

Noriko zei

Hoi Annemieke,

Als eerste bedankt voor de super gezellige dag.
Ik vond het een super leuk project en mijn lamp staat mooi te pronken in de kamer.
Jou lamp is ook een beauty geworden.
Prachtig en sfeervol geheel.

Lieve groetjes Noriko
norikoskaarten.blogspot.com

Lenie Hempen zei

Wat een leuke lamp is het geworden Anneke.
Echt schitterend.
Die zal s'avonds gezellig branden.
Naar Zus der lamp ben Ik natuurlijk ook wel nieuwschierig.

Gr Leny Hempen

Angela zei

WOWWW wat leukkkk!! Echt super leuk idee en een prachtig resultaat!!

xxAngela

HenP Produkties zei

Hoi Annemieke,

Ik heb het vanochtend in levende lijve mogen bekijken en het is supermooi geworden, ondanks dat het veel werk is. Maar je ziet het er wel van af...
Als jullie nog zo'n leuk project gaan maken, dan houd ik me aanbevolen...

Bedankt voor de leuke spulletjes en het mooie papier van Pion vanochtend, ga nooit met lege handen bij je weg hihihi.

Heel veel freubelgroetjes,

Hilde & Petra

anneke's creaties zei

via het blog van Noriko kwam ik hier terecht om jou pompoenlamp te bewonderen, en idd wat is het toch een schitterend geheel geworden, ik vind ze allebei echt schitterend,
ben ook even verder rond gaan snuffelen op je blog en vind het een gezellig blog met veel leuke ideeën en heel erg duidelijke uitleg,
ben dus volger geworden, zo hoef ik niks te missen van al je leuke creaties.

groetjes anneke

Unknown zei

annemieke
wow ,is prachtig gedaan
nu kan ik weer jou volgzn
ik ben van gisterenavond terug thuis van de kliniek en nu een lange revalitatieperiode volgen
veel liefs van marcelline